Otwarte Prawo
Dz.U. 1998 nr 137 poz. 887 — tekst ogłoszony (PDF) ↗

Dz.U. 1998 nr 137 poz. 887 ↗ · Ustawa

Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych.

Historia: art. 13

Historia pokazuje kolejne brzmienia przepisu. Jak przepis stosować w danym okresie, mogą określać także przepisy przejściowe innych ustaw.

Od 1 lipca 2002 r. brzmienia jeszcze nie publikujemy.

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 24 marca 2001 r. do 1 lipca 2002 r.

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 13-18b - od dnia nawiązania stosunku służbowego do dnia zwolnienia ze służby,

Poprzednie brzmienie
12)

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 13-18a - od dnia nawiązania stosunku służbowego do dnia zwolnienia ze służby,

art. 133 pkt 4, Dz.U. 2001 nr 27 poz. 298 ↗

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 17 lutego 2001 r. do 24 marca 2001 r.

Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: nie umiemy jeszcze zastosować zmiany wprowadzonej przez Dz.U. 2001 nr 8 poz. 64 ↗.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 30 grudnia 1999 r. do 17 lutego 2001 r.

(uchylony)
Poprzednie brzmienie
2a)

zleceniobiorcy, o których mowa w art. 6 ust. 5 - od pierwszego dnia tej umowy, z której wynika, że łączny okres wykonywania umów wynosi co najmniej 15 dni.

art. 1 pkt 8 lit. b, Dz.U. 1999 nr 110 poz. 1256 ↗

Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: nie umiemy jeszcze zastosować zmiany wprowadzonej przez Dz.U. 1999 nr 110 poz. 1256 ↗.

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 20 - od dnia nabycia prawa do świadczenia socjalnego lub zasiłku socjalnego do dnia utraty tego prawa,

Poprzednie brzmienie
14)

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 20 - od dnia nabycia prawa do świadczenia socjalnego lub zasiłku socjalnego do dnia utraty tego prawa.

art. 1 pkt 8 lit. d, Dz.U. 1999 nr 110 poz. 1256 ↗

pobierający stypendium słuchacze Krajowej Szkoły Administracji Publicznej - od dnia uzyskania statusu słuchacza do dnia utraty tego statusu.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 15 września 1999 r. do 30 grudnia 1999 r.

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 13-18a - od dnia nawiązania stosunku służbowego do dnia zwolnienia ze służby,

Poprzednie brzmienie
12)

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 13-18 - od dnia nawiązania stosunku służbowego do dnia zwolnienia ze służby,

art. 89 pkt 5, Dz.U. 1999 nr 72 poz. 802 ↗

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 1 stycznia 1999 r. do 15 września 1999 r.

Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: nie umiemy jeszcze zastosować zmiany wprowadzonej przez Dz.U. 1998 nr 162 poz. 1118 ↗.

zleceniobiorcy, o których mowa w art. 6 ust. 5 - od pierwszego dnia tej umowy, z której wynika, że łączny okres wykonywania umów wynosi co najmniej 15 dni.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst pierwotny, do 1 stycznia 1999 r.

PDF ↗

Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu, rentowym, chorobowemu i wypadkowemu podlegają osoby fizyczne w następujących okresach:

pracownicy - od dnia nawiązania stosunku pracy do dnia ustania tego stosunku,

osoby wykonujące pracę nakładczą oraz zleceniobiorcy - od dnia oznaczonego w umowie jako dzień rozpoczęcia jej wykonywania do dnia rozwiązania lub wygaśnięcia tej umowy,

członkowie spółdzielni - od dnia rozpoczęcia wykonywania pracy na rzecz spółdzielni do dnia zakończenia jej wykonywania,

osoby prowadzące działalność pozarolniczą - od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności do dnia zaprzestania wykonywania tej działalności,

osoby współpracujące - od dnia rozpoczęcia współpracy przy prowadzeniu pozarolniczej działalności lub wykonywaniu umowy agencyjnej albo umowy zlecenia do dnia zakończenia tej współpracy,

posłowie i senatorowie - od dnia nabycia prawa do uposażenia do dnia utraty tego prawa,

stypendyści sportowi - od dnia spełnienia warunków, o których mowa w art. 8 ust. 12, do dnia zaprzestania spełniania tych warunków,

osoby wykonujące odpłatnie pracę, na podstawie skierowania do pracy, w czasie odbywania kary pozbawienia wolności lub tymczasowego aresztowania - od dnia rozpoczęcia wykonywania pracy do dnia zakończenia wykonywania tej pracy,

bezrobotni - od dnia nabycia prawa do zasiłku lub stypendium do dnia utraty prawa do nich,

duchowni - od dnia przyjęcia do stanu duchownego do dnia wystąpienia z tego stanu,

żołnierze niezawodowi w służbie czynnej oraz osoby odbywające zastępcze formy służby wojskowej - od dnia powołania lub skierowania do tej służby do dnia zwolnienia z tej służby,

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 13-18 - od dnia nawiązania stosunku służbowego do dnia zwolnienia ze służby,

osoby pozostające na urlopach wychowawczych lub pobierające zasiłek macierzyński - od dnia spełnienia warunków, o których mowa w art. 9 ust. 6, do dnia zaprzestania spełniania tych warunków,

osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 20 - od dnia nabycia prawa do świadczenia socjalnego lub zasiłku socjalnego do dnia utraty tego prawa.

Ta wersja całej ustawy ↗