Otwarte Prawo
Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930 — tekst ogłoszony (PDF) ↗

Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930 ↗ · Ustawa

Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Historia: art. 28

Historia pokazuje kolejne brzmienia przepisu. Jak przepis stosować w danym okresie, mogą określać także przepisy przejściowe innych ustaw.

Od 7 października 2005 r. brzmienia jeszcze nie publikujemy.

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 1 stycznia 2002 r. do 7 października 2005 r.

W razie zatrudnienia przez podatnika przy prowadzeniu działalności określonej w art. 23 ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem prowadzenia parkingów, pełnoletnich członków rodziny, nie licząc małżonka, a w przypadkach określonych w art. 25 ust. 5 - pełnoletnich członków rodziny jednego ze wspólników, nie licząc małżonka, a także w razie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 25 ust. 6 pkt 2 lit. d), podwyższa się stawkę karty podatkowej z tytułu zatrudnienia każdej z tych osób za miesiące, w których była zatrudniona:

o 40% stawki określonej dla działalności prowadzonej bez zatrudnienia pracowników,

o 30% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu jednego pracownika,

o 20% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu dwóch pracowników,

o 15% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu trzech pracowników,

o 10% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu czterech i pięciu pracowników.

Poprzednie brzmienie
1.

W razie zatrudnienia przez podatnika przy prowadzeniu działalności określonej w art. 23 ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem prowadzenia parkingów, pełnoletnich członków rodziny, nie licząc małżonka, a w przypadkach określonych w art. 25 ust. 5 - pełnoletnich członków rodziny jednego ze wspólników, nie licząc małżonka, a także w razie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 25 ust. 6 pkt 2 lit. c) i d), podwyższa się stawkę karty podatkowej z tytułu zatrudnienia każdej z tych osób za miesiące, w których była zatrudniona:

1)

o 40% stawki określonej dla działalności prowadzonej bez zatrudnienia pracowników,

2)

o 30% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu jednego pracownika,

3)

o 20% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu dwóch pracowników,

4)

o 15% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu trzech pracowników,

5)

o 10% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu czterech i pięciu pracowników.

art. 1 pkt 3 lit. a, Dz.U. 2001 nr 125 poz. 1369 ↗

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 14 listopada 2001 r. do 1 stycznia 2002 r.

W przypadku rozwiązania umowy o pracę chociażby z jedną z osób, o których mowa w art. 25 ust. 6 pkt 2 lit. g), przed upływem 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy, stawkę karty podatkowej podwyższa się o 50%, poczynając od miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy o pracę, do upływu okresu 3 miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy, która została rozwiązana.

Przepis ust. 3 nie ma zastosowania:

jeżeli pracodawca, na podstawie Kodeksu pracy, rozwiązał umowę o pracę bez wypowiedzenia,

w razie ponownego zawarcia umowy o pracę z inną osobą zarejestrowaną w urzędzie pracy, nie później jednak niż w ciągu 10 dni po dniu rozwiązania poprzedniej umowy o pracę.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst pierwotny, do 14 listopada 2001 r.

PDF ↗

W razie zatrudnienia przez podatnika przy prowadzeniu działalności określonej w art. 23 ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem prowadzenia parkingów, pełnoletnich członków rodziny, nie licząc małżonka, a w przypadkach określonych w art. 25 ust. 5 - pełnoletnich członków rodziny jednego ze wspólników, nie licząc małżonka, a także w razie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 25 ust. 6 pkt 2 lit. c) i d), podwyższa się stawkę karty podatkowej z tytułu zatrudnienia każdej z tych osób za miesiące, w których była zatrudniona:

o 40% stawki określonej dla działalności prowadzonej bez zatrudnienia pracowników,

o 30% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu jednego pracownika,

o 20% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu dwóch pracowników,

o 15% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu trzech pracowników,

o 10% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu czterech i pięciu pracowników.

Wysokość stawki karty podatkowej ustalonej na podstawie ust. 1 nie może być wyższa od stawki bezpośrednio następującej po stawce właściwej dla łącznej liczby wspólników i pracowników.

Ta wersja całej ustawy ↗