Otwarte Prawo
Dz.U. 2002 nr 200 poz. 1679 — tekst ogłoszony (PDF) ↗

Dz.U. 2002 nr 200 poz. 1679 ↗ · Ustawa

Ustawa z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.

Historia: art. 6

Historia pokazuje kolejne brzmienia przepisu. Jak przepis stosować w danym okresie, mogą określać także przepisy przejściowe innych ustaw.

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 1 stycznia 2024 r.

dodatku za staż pracy;

Poprzednie brzmienie
5)

dodatku za staż pracy.

art. 4 pkt 2, Dz.U. 2023 poz. 1667 ↗

dodatku za szczególne warunki pracy.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 1 stycznia 2020 r. do 1 stycznia 2024 r.

dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej;

Poprzednie brzmienie
4)

dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej.

art. 1 pkt 2, Dz.U. 2019 poz. 1564 ↗

dodatku za staż pracy.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. do 1 stycznia 2020 r.

Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego w pełnym miesięcznym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego w trybie art. 2 i art. 4.

Poprzednie brzmienie
1.

Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego w pełnym miesięcznym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego w trybie art. 2 i 4, z zastrzeżeniem ust. 2.

art. 1 pkt 6 lit. a, Dz.U. 2016 poz. 1265 ↗

(uchylony)
Poprzednie brzmienie
2.

Wysokość wynagrodzenia pracownika w okresie jego pierwszego roku pracy, z zastrzeżeniem ust. 3, nie może być niższa niż 80% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.

art. 1 pkt 6 lit. b, Dz.U. 2016 poz. 1265 ↗

(uchylony)
Poprzednie brzmienie
3.

Do okresu, o którym mowa w ust. 2, wlicza się wszystkie okresy, za które była opłacana składka na ubezpieczenie społeczne lub zaopatrzenie emerytalne, z wyłączeniem okresów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego.

art. 1 pkt 6 lit. b, Dz.U. 2016 poz. 1265 ↗

wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych;

Poprzednie brzmienie
3)

wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.

art. 1 pkt 6 lit. c, Dz.U. 2016 poz. 1265 ↗

dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej.

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst ujednolicony: brzmienie obowiązujące od 1 stycznia 2006 r. do 1 stycznia 2017 r.

Wysokość wynagrodzenia pracownika w okresie jego pierwszego roku pracy, z zastrzeżeniem ust. 3, nie może być niższa niż 80% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Poprzednie brzmienie
2.

Do końca 2005 r. wynagrodzenie pracownika w okresie jego pierwszych dwóch lat pracy, z zastrzeżeniem ust. 3, nie może być niższe niż:

1)

80% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w pierwszym roku pracy;

2)

90% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w drugim roku pracy.

art. 1 pkt 4, Dz.U. 2005 nr 157 poz. 1314 ↗

Do okresu, o którym mowa w ust. 2, wlicza się wszystkie okresy, za które była opłacana składka na ubezpieczenie społeczne lub zaopatrzenie emerytalne, z wyłączeniem okresów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego.

Poprzednie brzmienie
3.

Do okresów, o których mowa w ust. 2, wlicza się wszystkie okresy, za które była opłacana składka na ubezpieczenie społeczne lub zaopatrzenie emerytalne, z wyłączeniem okresów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego.

art. 1 pkt 4, Dz.U. 2005 nr 157 poz. 1314 ↗

Ta wersja całej ustawy ↗

Tekst pierwotny, do 1 stycznia 2006 r.

PDF ↗

Wysokość wynagrodzenia pracownika zatrudnionego w pełnym miesięcznym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego w trybie art. 2 i 4, z zastrzeżeniem ust. 2.

Do końca 2005 r. wynagrodzenie pracownika w okresie jego pierwszych dwóch lat pracy, z zastrzeżeniem ust. 3, nie może być niższe niż:

80% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w pierwszym roku pracy;

90% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w drugim roku pracy.

Do okresów, o których mowa w ust. 2, wlicza się wszystkie okresy, za które była opłacana składka na ubezpieczenie społeczne lub zaopatrzenie emerytalne, z wyłączeniem okresów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego.

Do obliczenia wysokości wynagrodzenia pracownika przyjmuje się przysługujące pracownikowi składniki wynagrodzenia i inne świadczenia wynikające ze stosunku pracy, zaliczone według zasad statystyki zatrudnienia i wynagrodzeń określonych przez Główny Urząd Statystyczny do wynagrodzeń osobowych, z zastrzeżeniem ust. 5.

Przy obliczaniu wysokości wynagrodzenia pracownika nie uwzględnia się:

nagrody jubileuszowej;

odprawy pieniężnej przysługującej pracownikowi w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy;

wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.

Ta wersja całej ustawy ↗