Na podstawie art. 26a ust. 6 i 7 ustawy z dnia
7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 i Nr 154,
poz. 1800, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 oraz z 2003 r.
Nr 149, poz. 1454) zarządza się, co następuje:
PDF ↗ 1. Rozporządzenie określa:
1) wielokrotność kwoty bazowej, o której mowa
w art. 26a ust. 5 ustawy z dnia 7 października
1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych;
# Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1284 ↗ podaje je inaczej niż nasze zestawienie. Sprawdź tekst jednolity lub Dziennik Ustaw.
3) wymagane kwalifikacje w zakresie wykształcenia
i praktyki zawodowej;
4) zasady ustalania ryczałtu, diet i zwrotu kosztów
podróży pozaetatowych członków kolegiów izby.
2. Do pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi stosuje się przepisy
w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.
Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1284 ↗ podaje je inaczej niż nasze zestawienie. Sprawdź tekst jednolity lub Dziennik Ustaw.
Ustala się wielokrotności kwoty bazowej służące do ustalenia wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla prezesa, zastępcy
prezesa i etatowych członków kolegium izby, zgodnie
z tabelą stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Dla pracowników izb, niewymienionych w § 1
ust. 2 oraz § 3, ustala się:
1) tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2) tabelę procentowych stawek dodatku funkcyjnego,
stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia;
3) tabelę stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników, stanowiącą załącznik
nr 4 do rozporządzenia.
1. Przeszeregowania pracownika w ramach
wynagrodzenia przewidzianego dla danego stanowiska oraz awansowania pracownika na stanowisko
wyższe od zajmowanego dokonuje prezes izby.
2. Prezes izby może w uzasadnionych wypadkach
skrócić pracownikowi wymagany okres pracy na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy regulujące wymagania kwalifikacyjne
pracowników.
Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1284 ↗ podaje je inaczej niż nasze zestawienie. Sprawdź tekst jednolity lub Dziennik Ustaw.
1. Pracownikom izby, z wyłączeniem osób zatrudnionych na stanowiskach, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia, może być przyznany,
w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia,
dodatek służbowy w wysokości do 40 % łącznie od
wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
Wysokość dodatku służbowego uzależnia się od charakteru, złożoności i efektów pracy.
2. W zależności od złożoności wykonywanych
czynności kontrolnych oraz indywidualnych efektów
pracy dodatek, o którym mowa w ust. 1, może być
podwyższony do 60 %.
# Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1284 ↗ podaje je inaczej niż nasze zestawienie. Sprawdź tekst jednolity lub Dziennik Ustaw.
2. W zależności od złożoności wykonywanych
czynności kontrolnych oraz indywidualnych efektów
pracy dodatek, o którym mowa w ust. 1, może być
podwyższony do 50 %.
1. Miesięczna wysokość ryczałtu dla pozaetatowych członków kolegium izby wynosi do 75 % miesięcznego maksymalnego zasadniczego wynagrodzenia etatowego członka kolegium.
2. Do diet i innych należności z tytułu podróży
służbowych pozaetatowych członków kolegium izby
stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub
samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.
Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań
kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
Tracą moc:
# Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1284 ↗ podaje je inaczej niż nasze zestawienie. Sprawdź tekst jednolity lub Dziennik Ustaw.
2) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia
9 grudnia 1992 r. w sprawie zasad ustalania ryczałtu, diet i zwrotu kosztów podróży nieetatowych członków kolegiów regionalnych izb obrachunkowych (Dz. U. Nr 94, poz. 465).
1. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1
pkt 2, oraz ryczałt, diety i zwrot kosztów, o których
mowa w § 1 pkt 4, w wysokości i na zasadach oraz
z zastosowaniem wielokrotności kwoty bazowej określonych w rozporządzeniu przysługują od dnia 1 stycznia 2004 r.
2. Zasady wynagradzania, o których mowa w § 1
ust. 2, do pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi stosuje się od dnia
1 stycznia 2004 r.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem
ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: L. Miller
Dziennik Ustaw Nr 31 — 1680 — Poz. 264
———————
1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone
w Dz. U. z 1995 r. Nr 44, poz. 228, z 1998 r. Nr 54, poz. 348,
z 1999 r. Nr 51, poz. 520, z 2000 r. Nr 38, poz. 424, z 2001 r.
Nr 37, poz. 431 oraz z 2003 r. Nr 34, poz. 281.
Brzmienia tego załącznika nie porównano z tekstem jednolitym.
Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: nie umiemy jeszcze zastosować zmiany wprowadzonej przez Dz.U. 2007 nr 90 poz. 596 ↗.
Brzmienia tego załącznika nie porównano z tekstem jednolitym.
Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: nie umiemy jeszcze zastosować zmiany wprowadzonej przez Dz.U. 2005 nr 40 poz. 379 ↗.
Brzmienia tego załącznika nie porównano z tekstem jednolitym.
TABELA PROCENTOWYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku
funkcyjnego
Procent najniższego
wynagrodzenia
zasadniczego
1 do 35
2 do 50
3 do 65
4 do 80
5 do 95
6 do 110
7 do 125
Brzmienia tego załącznika nie porównano z tekstem jednolitym.
Brzmienia tego przepisu w tej wersji nie podajemy: nie umiemy jeszcze zastosować zmiany wprowadzonej przez Dz.U. 2006 nr 38 poz. 262 ↗.